titis sinar mentari

Sunday, May 30, 2010 at Sunday, May 30, 2010

ak tergerak hati untuk menulis lagi
bukan ats dasr mengada2
tpi yg pasti nya
ak perlu mgarangnya agar ia tidak terpenjara
agar ia nya keluar dari lubuk hati sanubari aku ini

kecewa
kecewa
kecewa
itu yg mampu ungkapkan
itu yg mampu aku luahkan
itu yg mampu aku coretkan

hati ini mugkin pernah ternoda dek dosa2 silam
yg slama ini
berteriak gembira
bertepuk bermesra
jauh di sudut hati ku ini
namun dosa itu persis pahala bagi orang tidak tau mgenal erti dosa
*sigh


aku xlarat lagi menapak selangkah demi selangkah
menuju ke destinasi yg xkan mmberi 1001 kebahagian bagi aku
hanya merasa enak di saat muda
pasti perit di saat tua

kenapa perlu wujud perasaan se akan ini??
mengapa tidak hanya gembira,bahagia penyudah segalanya?
mengapa perlu ada ketidaksamaan ironi?
*sigh

kawan
kini aku pasangkan obor perubahan
yg akan aku nyalakan ke titik helaan nafas terakhir
aku akan berubah
meninggalkan secangkir racun
lantas
menadah rapat air suci-Nya
mengorak langkah mengutip titis sinar mentari

titis sinar mentari

...............................................................







0 comments

Post a Comment